Δεν υπάρχει σχεδόν καμία πτυχή του λιανικού εμπορίου στην οποία να μην έχει «παρέμβει» η Amazon συνδέοντάς τη με το online shopping. Τώρα η εταιρεία έβαλε στόχο να αλλάξει ακόμα και τον τρόπο που αγοράζουμε αντικείμενα και τρόφιμα καθημερινής χρήσης και κατανάλωσης «από το μαγαζάκι της γωνίας»- όπου υπάρχουν ακόμα τέτοια μαγαζάκια.
Έτσι, άνοιξε το Amazon Go, κατάστημα που μπορεί να παρομοιαστεί με μίνι μάρκετ, στο Σιάτλ, στη δυτική ακτή των ΗΠΑ. Ανταγωνιζόμενο τρόπον τινά τα σούπερ μάρκετ, το εν λόγω κατάστημα δεν έχει ουρές ούτε ταμεία. Στα 167 τετραγωνικά μέτρα του χρησιμοποιεί αισθητήρες για να ανιχνεύσει ποια αντικείμενα παίρνουν οι πελάτες από τα ράφια και στέλνει τον λογαριασμό στον λογαριασμό Amazon του κάθε πελάτη, εάν δεν τα επιστρέψει στα ράφια. Από αυτή τη μέθοδο προκύπτει και η αίσθηση «κλοπής» καθώς, με τους παραδοσιακούς όρους του εμπορίου, αν φύγεις με πράγματα χωρίς να τα πληρώσεις πρόκειται για κλοπή. Όχι όμως στην περίπτωση του Amazon Go αφού ο λογαριασμός θα σου έρθει, απλώς όχι στο ταμείο αλλά στον ηλεκτρονικό σου λογαριασμό στην Amazon.
Το μαγαζί αποτελεί την πιο πρόσφατη προσπάθεια εισόδου στον κλάδο της μαναβικής, μιας από τις μεγαλύτερες αγορές προϊόντων στην οποία δεν έχει μεγάλη εμπειρία ακόμα. Η εταιρεία ήδη παραδίδει προϊόντα μαναβικής σε σπίτια μέσω της υπηρεσίας της AmazonFresh.
«Αποτελεί μεγάλη αναγνώριση ότι το διαδικτυακό τους μοντέλο δεν είναι επιτυχές για κάθε προϊόν» σχολίασε ο Τζαν Ντόσον της εταιρείας αναλύσεων Jackdaw Research, σημειώνοντας ότι τέτοιου είδους μαγαζιά θα συμπληρώσουν το AmazonFresh. Αν υπήρχαν εκατοντάδες τέτοια μαγαζιά στη χώρα, θα αποτελούσε τεράστια απειλή για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με την Amazon το Amazon Go εξυπηρετεί προς το παρόν μόνο υπαλλήλους της εταιρείας και αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες στον κόσμο γενικότερα στις αρχές του 2017.
Εάν το εγχείρημα στεφθεί με επιτυχία, η εταιρεία σκοπεύει να ανοίξει πάνω από 2.000 μανάβικα, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal. Η εταιρεία εξετάζει και άλλες μορφές μαγαζιών, όπως καταστήματα όπου οι καταναλωτές θα μπορούν να παίρνουν τις παραγγελίες τους σταματώντας με το αυτοκίνητό τους στο πεζοδρόμιο.
«Οι ουρές στα ταμεία είναι πάντα το πιο αναποτελεσματικό κομμάτι της καταναλωτικής εμπειρίας» είπε ο διευθυντής της εταιρείας ερευνών λιανεμπορίου Conlumino Νιλ Σόντερς. «Όχι μόνο θα εξοικονομούσες πολλά από τα εργατικά έξοδα, θα μπορούσες και να επισπεύσεις τη διαδικασία κατά πολύ για τους καταναλωτές, ώστε να γίνει πιό ευχάριστη», εξήγησε, αναγνωρίζοντας πάντως εν θα είναι όμως εύκολο να συνηθίσει κανείς τη διαδικασία του να παίρνει κάτι και να φεύγει, καθώς μερικοί άνθρωποι “νιώθουν ότι έκλεψαν” το αντικείμενο, είπε.
Εκτός από ψωμί και γάλα, το μαγαζί στο Σιάτλ προσφέρει και έτοιμα φαγητά τα οποία ετοιμάζονται επί τόπου από σεφ και από τοπικά εστιατόρια και τοπικούς φούρνους.
Το Amazon Go δεν είναι το πρώτο «αληθινό» μαγαζί που ανοίγει η διαδικτυακή εταιρεία. Διαχειρίζεται επίσης και ένα βιβλιοπωλείο στο Σιάτλ καθώς και φορητούς σταθμούς σε mall όπου διαφημίζει συσκευές της όπως το Kindle.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr/